Om Directing

I en värld i snabb förändring hjälper Directing engagerade ledare och deras team att dra nytta av AI och digital transformation för att skapa hållbara och positiva förändringar för individer, företag och samhälle.

Med över 20 års erfarenhet vid skärningspunkten mellan teknik och affär har jag sett hur digital transformation kan förändra både företag och vårt sätt att leva. Jag har haft nyckelroller i att leda denna förändring för företag som Bonnier, SJ och Apoteket. Från att formulera strategier till att förverkliga dem operativt har jag utvecklat en djup förståelse för hur teknik kan användas som en katalysator för hållbara och mätbara resultat.

AI – den mest kraftfulla vågen hittills

Tre stora förändringsvågor har präglat den digitala utvecklingen: e-handel kring millennieskiftet, mobila tjänster och sociala medier runt 2010, och nu AI – den mest kraftfulla vågen hittills. AI utmanar företag att tänka nytt och förändrar grunden för hur vi arbetar, lär oss och tar beslut.

AI-utvecklingen accelererar i en takt som världen aldrig tidigare skådat. Sverige, som historiskt sett har legat i framkant inom digital utveckling, riskerar nu att hamna på efterkälken om vi inte agerar. För att möta denna utmaning behöver organisationer både förstå AI och utveckla förmågan att utnyttja teknologins potential på ett strategiskt och hållbart sätt.

Potentialen för AI är enorm, och därför vill jag vara med och leda denna resa – att hjälpa organisationer att navigera transformationen, men också att forma den. Namnet Directing speglar vår vision: att skapa harmoni genom tydligt ledarskap och omvandla visioner till verklighet.